A Handbook of Media and Communication Research
ISBN9780415609661
Upplaga4
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareKlaus Bruhn Jensen
Publiceringsår2011-11-02
FörlagRoutledge
Antal sidor434
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2011-11-02

A Handbook of Media and Communication Research

av Klaus Bruhn Jensen

  • ISBN: 9780415609661
  • Upplaga: 4
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2011-11-02
  • Förlag: Routledge
  • Antal sidor: 434
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om A Handbook of Media and Communication Research

Boken A Handbook of Media and Communication Research släpptes år 2011 och är skriven av Klaus Bruhn Jensen.

Den består av 434 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Routledge.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

A Handbook of Media and Communication Research presents qualitative as well as quantitative approaches to the study of media and communication, integrating perspectives from both the social sciences and the humanities. Taking methodology as a strategic level of analysis that joins practical concerns with theoretical issues, the Handbook offers a comprehensive and in-depth review of the field and a set of guidelines for how to think about, plan, and carry out media and communication studies in different social and cultural contexts. The second edition has been thoroughly updated with reference to the development of the internet, mobile, and other digital media.Each chapter addresses shifting configurations of established media organizations, media discourses, and media users in networked practices of communication.The introduction and one further chapter probe changing conceptions on mass and interpersonal, online and offline communication - in research as in everyday life.Three new chapters have been added to exemplify different forms of research employing multiple methods to study multiple media in multiple contexts.List of contributors:Klaus Bruhn Jensen, Barrie Gunter, Rasmus Helles, Annette Hill, Stig Hjarvard, Peter Larsen, Amanda Lotz, Graham Murdock, Horace Newcomb, Paddy Scannell, Lynn Schofield Clark, Kim Christian Schroder

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Letar efter nypriser..