CSR: Företagsansvar i förändring
ISBN9789147087532
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareMaria Grafström, Karolina Windell, Pauline Götheberg
Publiceringsår2008-04-04
FörlagLiber AB
Antal sidor184
SpråkSvenska

Häftad • 2008-04-04

CSR: Företagsansvar i förändring

av Maria Grafström, Karolina Windell och Pauline Götheberg

  • ISBN: 9789147087532
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2008-04-04
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 184
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Vendela D
    134 kr

    Bra skick

  • Sara P
    159 kr

    Bra skick

Om CSR: Företagsansvar i förändring

Boken CSR: Företagsansvar i förändring släpptes år 2008 och är skriven av Maria Grafström, Karolina Windell och Pauline Götheberg.

Den består av 184 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp CSR: Företagsansvar i förändring begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 134 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Boken ger en översikt inom CSR och fungerar som underlag för reflekterande diskussioner om företagets roll och ansvar i samhället. Läs mer Boken visar hur och varför idéer om företagsansvar förändras över tid och ger insyn i hur företag kan hantera dessa föränderliga krav på ansvarstagande. Den teoretiska diskussionen varvas med praktiska exempel från företag och andra organisationers arbete med socialt ansvar och hållbarhet. Denna andra upplaga är baserad på aktuell forskning inom området och har genomgående uppdaterats med nya exempel på hur företag tar sig an frågor om samhällsansvar. Författarna har särskilt utvecklat diskussionen om anseende, kommunikation och sociala medier med utgångspunkt i det förändrade medielandskap som växer fram. Boken riktar sig till studenter inom ekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen på universitet och högskolor samt till företag och andra organisationer som är intresserade av bokens frågeställningar. Om författarna Maria Grafström är docent i företagsekonomi och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet. Pauline Göthberg, ekon.dr, arbetar som nationell samordnare för Sveriges landsting och regioners arbete med hållbar upphandling. Hon är även affilierad forskare vid Centrum för Bank och Finans, Kungliga Tekniska Högskolan. Karolina Windell är ekon.dr och verksam forskare vid Stockholm Centre for Organizational Research (Score) vid Handelshögskolan i Stockholm och Stockholms universitet.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 134 kr