Förskolans didaktik och dockan som redskap : kommunikation och skapande i förskolan
ISBN9789144068664
Upplaga1
FormatFlexband
FörfattareMirella Forsberg Ahlcrona
Publiceringsår2012-01-10
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor132
SpråkSvenska

Flexband • 2012-01-10

Förskolans didaktik och dockan som redskap : kommunikation och skapande i förskolan

av Mirella Forsberg Ahlcrona

  • ISBN: 9789144068664
  • Upplaga: 1
  • Format: Flexband
  • Publiceringsår: 2012-01-10
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 132
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare -40% billigare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Mashal B
    209 kr

    Bra skick

Om Förskolans didaktik och dockan som redskap : kommunikation och skapande i förskolan

Boken Förskolans didaktik och dockan som redskap : kommunikation och skapande i förskolan släpptes år 2012 och är skriven av Mirella Forsberg Ahlcrona.

Den består av 132 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Förskolans didaktik och dockan som redskap : kommunikation och skapande i förskolan begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Om du köper den begagnad sparar du 140 kr (40%) mot att köpa den ny hos Bokus.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Den här boken handlar om hur hand-, stav- och tråddockor kan användas som redskap i förskolebarns och skolbarns språkliga och kommunikativa utveckling. Framställningen har en tydlig sociokulturell teoretisk grund där Vygotskijs begrepp ”den närmaste utvecklingszonen” levandegörs i praktiska exempel.Även om handdockor och dockteater framför allt kopplas samman med förskolans värld, ger boken en bred bas där också skolan som arena för dockor beskrivs. Författaren beskriver och exemplifierar läs- och skrivprocessen som hon själv har arbetat med i skolan.Förutom den kommunikativa dialogens betydelse för barns arbete med dockor, redogör författaren dessutom för hur en hel föreställning skapas från manus till genomförande, utifrån barns egna berättelser. En annan del av boken beskriver arbetet med en dockutställning med formdockor som en grupp barn har tillverkat.Men, kanske det allra viktigaste är att dockan kan användas som redskap för kommunikation och skapande och utveckling av ”konst” och kunskap. Boken avslutas med en diskussion om skapande och kunskapande som båda möts i dockan och den kommunikation som den ger upphov till.Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i förskola och grundskolans tidiga år. Den lämpar sig också som kurslitteratur i estetiska utbildningar som dramapedagogik och bild.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 209 kr   Spara 40% mot nypris
Ny från 349 kr