Kunskap och demokrati : Om elevers rätt till en egen kunskapsprocess
ISBN9789144604411
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareGunnar Sundgren
Publiceringsår1996
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor144
SpråkSvenska

Häftad • 1996

Kunskap och demokrati : Om elevers rätt till en egen kunskapsprocess

av Gunnar Sundgren

  • ISBN: 9789144604411
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 1996
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 144
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 4 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Peter Ö
    109 kr

    Bra skick

  • Johanna P
    149 kr

    Bra skick

  • Pernilla H
    159 kr

    Bra skick

  • Johan J
    159 kr

    Bra skick

Om Kunskap och demokrati : Om elevers rätt till en egen kunskapsprocess

Boken Kunskap och demokrati : Om elevers rätt till en egen kunskapsprocess släpptes år 1996 och är skriven av Gunnar Sundgren.

Den består av 144 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Kunskap och demokrati : Om elevers rätt till en egen kunskapsprocess begagnad från en av 4 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 109 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

De mest grundläggande rättigheterna i en demokrati är tanke- och yttrandefriheten, dvs. rätten att själv få tolka och beskriva världen. Författaren menar att skolan måste utgå från elevernas tolkning av omvärlden för att ge dem möjlighet till en egen kunskapsprocess. Men istället försöker skolan ofta popularisera vetenskapliga system, begrepp och resultat på ett sätt som är främmande för både elever och forskare. Vilken symbolvärld ska premieras; vetenskapernas, skolans eller elevernas? Utvecklar skolan elevernas förmåga att förstå sin omvärld? Befrämjar den demokratin eller hämmas tanke- och yttrandefriheten? I boken diskuteras dessa och andra viktiga frågor om kunskap, demokrati och skolans sätt att forma elevernas föreställningar. Boken är avsedd för universitets- och högskoleutbildning i pedagogik men riktar sig också till yrkesverksamma lärare, skolledare och andra som intresserar sig för skolans framtida uppgifter.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 109 kr