Lobbying and Policy Change
ISBN9780226039459
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareJeffrey M Berry, Frank R Baumgartner, Marie Hojnacki, David C Kimball, Beth L Leech
Publiceringsår2009-07-15
FörlagUniversity of Chicago Press
Antal sidor360
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2009-07-15

Lobbying and Policy Change

av Jeffrey M Berry, Frank R Baumgartner, Marie Hojnacki, David C Kimball och Beth L Leech

  • ISBN: 9780226039459
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2009-07-15
  • Förlag: University of Chicago Press
  • Antal sidor: 360
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Emma J
    159 kr

    Bra skick

Om Lobbying and Policy Change

Boken Lobbying and Policy Change släpptes år 2009 och är skriven av Jeffrey M Berry, Frank R Baumgartner, Marie Hojnacki, David C Kimball och Beth L Leech.

Den består av 360 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget University of Chicago Press.

Köp Lobbying and Policy Change begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

During the 2008 election season, politicians from both sides of the aisle promised to rid government of lobbyists' undue influence. For the authors of Lobbying and Policy Change, the most extensive study ever done on the topic, these promises ring hollow - not because politicians fail to keep them but because lobbies are far less influential than political rhetoric suggests. Based on a comprehensive examination of ninety-eight issues, this volume demonstrates that sixty percent of recent lobbying campaigns failed to change policy despite millions of dollars spent trying. Why? The authors find that resources explain less than five percent of the difference between successful and unsuccessful efforts. Moreover, they show, these attempts must overcome an entrenched Washington system with a tremendous bias in favor of the status quo. Though elected officials and existing policies carry more weight, lobbies have an impact too, and when advocates for a given issue finally succeed, policy tends to change significantly.The authors argue, however, that the lobbying community so strongly reflects elite interests that it will not fundamentally alter the balance of power unless its makeup shifts dramatically in favor of average Americans' concerns.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 159 kr
 Letar efter nypriser..