McQuail
ISBN9781412903721
Upplaga5
FormatHäftad
FörfattareDenis McQuail
Publiceringsår2005-04-01
FörlagSAGE Publications Ltd
Antal sidor624
SpråkEngelska

Häftad • 2005-04-01

McQuail's Mass Communication Theory

av Denis McQuail

  • ISBN: 9781412903721
  • Upplaga: 5
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2005-04-01
  • Förlag: SAGE Publications Ltd
  • Antal sidor: 624
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 4 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Tereza K
    159 kr

    Bra skick

  • Lam M
    159 kr

    Ny

  • Sanna G
    179 kr

    Bra skick

  • Julia B
    209 kr

    Bra skick

Om McQuail's Mass Communication Theory

Boken McQuail's Mass Communication Theory släpptes år 2005 och är skriven av Denis McQuail.

Den består av 624 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget SAGE Publications Ltd.

Köp McQuail's Mass Communication Theory begagnad från en av 4 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

OVER 80,000 COPIES SOLD! The Fifth Edition of this bestselling textbook provides a comprehensive, non-technical introduction to the range of approaches to understanding mass communication. Fully revised, and with new student-friendly features, McQuail's Mass Communication Theory: offers an integrated treatment of the major components of mass communication - the sender, the message, and the audience; considers all the diverse forms of mass communication in contemporary societies - television, radio, newspapers, film, music, the internet and other forms of new media; and demonstrates how theories of mass communication relate to the broader understanding of society and culture. Thoroughly up-to-date, this new edition includes: - a glossary of nearly a hundred key terms in media and communication - additional pedagogical features, such as break out boxes and end of chapter summaries - more contemporary media examples The Fifth Edition takes full account of recent theory and research, particularly in relation to new media, globalization and topics related to cultural production (such as advertising, fashion and merchandizing). In this way, McQuail's Mass Communication Theory remains the most integrated and comprehensive introduction to the field.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 159 kr
 Letar efter nypriser..