Medier och samhälle : en introduktion
ISBN9789144054353
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareKlaus Bruhn Jensen
Publiceringsår2009-07-30
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor173
SpråkSvenska

Häftad • 2009-07-30

Medier och samhälle : en introduktion

av Klaus Bruhn Jensen

  • ISBN: 9789144054353
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2009-07-30
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 173
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 3 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Jonatan W
    198 kr

    Bra skick

  • Ida F
    259 kr

    Ny

  • Elin A
    259 kr

    Bra skick

Om Medier och samhälle : en introduktion

Boken Medier och samhälle : en introduktion släpptes år 2009 och är skriven av Klaus Bruhn Jensen.

Den består av 173 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Medier och samhälle : en introduktion begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 198 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Medier - från tv, radio och tidningar, till Internet och mobiltelefoni - utgör idag en oskiljaktig del av politik, ekonomi, kultur och vardag. Vid en tidpunkt då många såväl i den offentliga debatten som i vardagliga samtal lyfter fram medierna som en direkt orsak till att samhället utvecklas i en bestämd riktning, tar denna bok sin utgångspunkt i det ömsesidiga beroendeförhållandet mellan medier och samhälle. Medierna är en oskiljaktig del av samhällets struktur liksom den omgivande samhällsstrukturen bidrar till att forma de enskilda mediernas uppbyggnad och innehåll. Genom en nyanserad och detaljerad beskrivning av detta ömsesidiga beroendeförhållande analyserar Klaus Bruhn Jensen medierna i samhället, samhället i medierna, medier som samhällsinstitutioner och mediernas mottagare. Boken vänder sig i första hand till studenter inom medie- och kommunikationsvetenskap vid universitet och högskolor. Den lämpar sig också väl som fortbildning och uppdatering för alla med ett behov och intresse av att följa utvecklingen inom medievärlden.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 198 kr