Metoder i kommunikationsvetenskap
ISBN9789144067636
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareÅsa Jernudd, Ulla Moberg
Publiceringsår2010-09-10
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor339
SpråkSvenska

Häftad • 2010-09-10

Metoder i kommunikationsvetenskap

av Åsa Jernudd och Ulla Moberg

  • ISBN: 9789144067636
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2010-09-10
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 339
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 4 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Elin A
    259 kr

    Ny

  • Rebecca P
    259 kr

    Bra skick

  • Lottie S
    259 kr

    Ny

  • Patrik G
    314 kr

    Ny

Om Metoder i kommunikationsvetenskap

Boken Metoder i kommunikationsvetenskap släpptes år 2010 och är skriven av Åsa Jernudd och Ulla Moberg.

Den består av 339 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Metoder i kommunikationsvetenskap begagnad från en av 4 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 259 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Medie- och kommunikationsvetenskap bygger på både samhällsvetenskap och humaniora och använder sig därmed av en rad metoder i forskning och uppsatsarbeten. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. I boken presenteras både kvantitativa metoder - surveyundersökning och innehållsanalys - och kvalitativa metoder, som etnografisk observation, intervjuer (personliga intervjuer och gruppintervjuer) och textanalytisk metod. Inom medie- och kommunikationsvetenskap förekommer också en uppsättning olika teorier och metoder för att analysera språk och medier. I boken presenteras därför ett antal av dessa metoder, med teoretisk bakgrund såväl som konkreta exempel. De analysmetoder som ingår i volymen är bildanalys, retorikanalys, filmanalys, receptionsanalys samt tre former av diskursanalys; kritisk diskursanalys, dialogisk analys och analys av samtal. Sammantaget ger boken en stabil grund för såväl avancerade forskare som studenter inom det breda forskningsfält som ämnet innefattar. Andra upplagan

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 259 kr