Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap
ISBN9789144015217
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareMichael Karlsson, Peter Berglez, Mats Ekström, Bengt Johansson, Göran Eriksson
Publiceringsår2000-06-09
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor318
SpråkSvenska

Häftad • 2000-06-09

Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap

av Michael Karlsson, Peter Berglez, Mats Ekström, Bengt Johansson och Göran Eriksson

  • ISBN: 9789144015217
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2000-06-09
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 318
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 5 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Maria L
    109 kr

    Bra skick

  • Sanna G
    129 kr

    Ny

  • Tereza K
    159 kr

    Bra skick

  • Mikaela D
    189 kr

    Bra skick

  • Malin C
    199 kr

    Bra skick

Om Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap

Boken Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap släpptes år 2000 och är skriven av Michael Karlsson, Peter Berglez, Mats Ekström, Bengt Johansson och Göran Eriksson.

Den består av 318 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap begagnad från en av 5 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 109 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Medie- och kommunikationsvetenskap är ett samhällsvetenskapligt och humanistiskt ämne som använder sig av många olika forskningsmetoder. Denna bok syftar till att möta behovet av en ämnesspecifik metodlära. Här behandlas grunder för vetenskaplig metod, samt både kvalitativa och kvantitativa ansatser: metoder för studier i naturliga situationer (etnografiska fältstudier, etnografi online och samtalsanalys), frågeundersökningar (intervjuer, surveyundersökningar och experiment) samt text-och medieanalyser (kvantitativ innehållsanalys, språklig analys av text, kritisk diskursanalys, multimodal analys, samt retorisk analys). Denna tredje och kraftigt omarbetade upplaga innehåller flera nya kapitel. Övriga kapitel har skrivits om med hänsyn till aktuell forskning och metodutveckling. Metoder i medie- och kommunikationsvetenskap ger en stabil grund och värdefulla verktyg för såväl studenter på grund- och fortsättningsnivå som avancerade forskare.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 109 kr