Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling | 1:a upplagan
ISBN9789147061617
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareHenrik Uggla
Publiceringsår2001-01-18
FörlagLiber AB
Antal sidor160
SpråkSvenska

Häftad • 2001-01-18

Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling | 1:a upplagan

av Henrik Uggla

  • ISBN: 9789147061617
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2001-01-18
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 160
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Johannes J
    109 kr

    Bra skick

Om Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling | 1:a upplagan

Boken Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling | 1:a upplagan släpptes år 2001 och är skriven av Henrik Uggla.

Den består av 160 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Organisation av varumärken - för kapitalisering och affärsutveckling | 1:a upplagan begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 109 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Nästan all litteratur kring varumärken bygger på att starka varumärken ska byggas upp. Organisation av varumärken strävar istället mot att ge ett vidgat perspektiv på varumärkesstrategi, med fokus på hur varumärken kan organiseras och kopplas samman för att ytterligare stärka respektive varumärke och skapa nya affärer. Löpande i texten presenteras små praktikfall som åskådliggör detta och som visar olika sätt att arbeta fram lyckosamma strategier. Bland andra diskuteras Caterpillar och McDonald´s strategier för att skapa nya och lönsamma affärer. I boken diskuteras varumärket utifrån såväl kundens som företagets perspektiv, hur krafter i omgivningen påverkar varumärket, samt de viktigaste varumärkesteorierna. Den traditionella synen på varumärkesstrategi utmanas sedan av ny forskning med nya modeller för hur varumärken kan organiseras och positioneras tillsammans. En ny modell och ett nytt koncept, med stark bäring på strategifrågor och utformningen av praktiskt integrerad marknadskommunikation, presenteras. Boken är avsedd för fortsättningskurser inom marknadsföring och management, samt för alla de yrkesgrupper inom områdena marknadsföring och organisation som i sitt dagliga arbete jobbar med varumärkesfrågor. Henrik Uggla är ek dr i varumärkesstrategi och fil kand i kognitionspsykologi. Han är verksam som forskare vid Stockholm School Of Business, Stockholms Universitet.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 109 kr