Social Psychology
ISBN9780273725961
FormatInbunden (Hardback)
FörfattareMichael Hogg
Publiceringsår2002-12-01
FörlagSAGE Publications Ltd
Antal sidor1570
SpråkEngelska

Inbunden (Hardback) • 2002-12-01

Social Psychology

av Michael Hogg

  • ISBN: 9780273725961
  • Format: Inbunden (Hardback)
  • Publiceringsår: 2002-12-01
  • Förlag: SAGE Publications Ltd
  • Antal sidor: 1570
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Bevaka denna bok

Få ett meddelande när denna bok säljes begagnad igen.

Om Social Psychology

Boken Social Psychology släpptes år 2002 och är skriven av Michael Hogg.

Den består av 1570 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget SAGE Publications Ltd.

Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Covering the entire scope of mainstream social psychology, this collection contains benchmark readings with a particular emphasis on recent key publications to complement older classic works. The readings are mainly empirical articles that not only cover the significant ideas and key debates in the field, but also show how social psychological knowledge is obtained through research. In addition to the 80 key original articles included in the collection, the set opens with an introductory editorial essay by Michael A Hogg setting out the rationale behind the selections, and providing an illuminating discussion of the development of social psychology and its theoretical foundations. Volume 1 covers topics in social cognition and social perception - including impression formation, attribution, schemas, categories and categorization, stereotyping, the self and self-related phenomena and attitudes. Volume 2 covers social interaction - including social comparison, attraction and rejection, prosocial behaviour and social dilemmas, compliance, power, persuasion, obedience, aggression, communication and negotiation. Volume 3 covers people in groups - including group and individual performance and decision making, conformity and minority influence, roles, socialization, leadership and group remembering. Volume 4 covers intergroup behaviour and societal context - including relative deprivation, group conflict, discrimination, disadvantage, prejudice, social identity, crowd behaviour, social protest, intergroup contact and culture. This 4-volume reference set will make an invaluable addition to any academic library with an interest in and/or existing collection in social psychology. Given its diverse yet coherent organization, it ought to provide an excellent supplement on courses in social psychology where students need to engage with the provocative ideas which have made this field both lively and fascinating.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

 Inga priser hittades på denna bok