Sociologi 2.0
ISBN9789140650825
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareSimon Lindgren
Publiceringsår2008-01-15
FörlagGleerups Utbildning
Antal sidor240
SpråkSvenska

Häftad • 2008-01-15

Sociologi 2.0

av Simon Lindgren

  • ISBN: 9789140650825
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2008-01-15
  • Förlag: Gleerups Utbildning
  • Antal sidor: 240
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 3 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Henrik H
    179 kr

    Bra skick

  • Rudina K
    319 kr

    Ny

  • Sigrid P
    319 kr

    Ny

Om Sociologi 2.0

Boken Sociologi 2.0 släpptes år 2008 och är skriven av Simon Lindgren.

Den består av 240 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Gleerups Utbildning.

Köp Sociologi 2.0 begagnad från en av 3 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 179 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Sociologi 2.0 - Samhällsteori och samtidskultur riktar sig till alla som är intresserade av sociologi och samhällsteori, men särskilt tänkt som lärobok på grundläggande teorikurser inom sociologi och andra samhällsvetenskapliga ämnen. Uppdateringen till Sociologi 2.0 handlar inte om att förkasta befintlig teori till förmån för trendiga begrepp utan snarare om en illustration av de etablerade teoriernas ibland nästan förvånansvärda användbarhet när det gäller dagens samhälle. När klassikerna utarbetade sina perspektiv fanns varken snabbmat, reality-TV eller mobiltelefoner, men de lyckades ändå finna perspektiv på samhället som i allra högsta grad bör hållas vid liv. I boken tas både klassiska och mer sentida teorier upp i relation till samtidskulturella uttryck på ett sätt som förser läsaren med en relativt omfattande orientering och begreppslig verktygslåda. Nyckelbegreppen hos tänkare som Marx, Weber, Durkheim, Simmel, Bourdieu, Giddens, Goffman, Bauman och Butler ges en ordentlig genomgång. Simon Lindgren är docent i sociologi och verksam vid Umeå universitet, och forskar inom områdena populärkultur, massmedier och Internet. Han har tidigare skrivit boken Populärkultur.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 179 kr