Vad, hur och varför? - Om metodval i företagsekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen
ISBN9789144040967
Upplaga1
FormatHäftad
FörfattareDag Ingvar Jacobsen
Publiceringsår2002-05-06
FörlagStudentlitteratur
Antal sidor503
SpråkSvenska

Häftad • 2002-05-06

Vad, hur och varför? - Om metodval i företagsekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen

av Dag Ingvar Jacobsen

  • ISBN: 9789144040967
  • Upplaga: 1
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2002-05-06
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Antal sidor: 503
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 2 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Katarina S
    159 kr

    Bra skick

  • Amanda J
    259 kr

    Bra skick

Om Vad, hur och varför? - Om metodval i företagsekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen

Boken Vad, hur och varför? - Om metodval i företagsekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen släpptes år 2002 och är skriven av Dag Ingvar Jacobsen.

Den består av 503 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Studentlitteratur.

Köp Vad, hur och varför? - Om metodval i företagsekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen begagnad från en av 2 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Denna bok ger en grundläggande introduktion till olika metoder som kan användas vid empiriska undersökningar inom företagsekonomi och andra samhällsvetenskapliga ämnen. Utgångspunkten är att undersökningen kan betraktas som en process som består av ett antal val som har olika konsekvenser: formulering av problem, val av metod och undersökningsdesign, val av vem och vad som skall studeras, val av datainsamlingsteknik och analysmetod. I boken läggs stor vikt vid tolkning av såväl kvalitativa som kvantitativa data och exempel från företag och andra organisationer används som illustrationer till undersökningsprocessen. Denna översättning från norska har bearbetats för att bättre passa för kurser inom det företagsekonomiska ämnesområdet. Den svenska utgåvan innehåller fler exempel från undersökningar i och om företag. Boken kan även användas på grundnivå inom andra samhällsvetenskapliga ämnen.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 159 kr
 Letar efter nypriser..