Vygotsky and Special Needs Education
ISBN9781441191724
FormatHäftad (Paperback / softback)
FörfattareMariane Hedegaard, Harry Daniels
Publiceringsår2011-02-17
FörlagContinuum Publishing Corporation
Antal sidor256
SpråkEngelska

Häftad (Paperback / softback) • 2011-02-17

Vygotsky and Special Needs Education

av Mariane Hedegaard och Harry Daniels

  • ISBN: 9781441191724
  • Format: Häftad (Paperback / softback)
  • Publiceringsår: 2011-02-17
  • Förlag: Continuum Publishing Corporation
  • Antal sidor: 256
  • Språk: Engelska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 1 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Mia A
    209 kr

    Bra skick

Om Vygotsky and Special Needs Education

Boken Vygotsky and Special Needs Education släpptes år 2011 och är skriven av Mariane Hedegaard och Harry Daniels.

Den består av 256 sidor och är skriven på engelska. Boken är utgiven av förlaget Continuum Publishing Corporation.

Köp Vygotsky and Special Needs Education begagnad från en av 1 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 209 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

This is an international guide to using Vygotsky's theories to support children and schools in special needs education. After Piaget, Vygotsky is perhaps the most important educational theorist of the twentieth century. Support for schools and pupils with additional needs has been theorised in a number of ways over the last 100 years and much interest has been shown in the development and relevance of Vygotsky's ideas. It is ironic, therefore, that so little has been written about the practical application of such a perspective to the field. This book brings together researchers working in the UK and Denmark to reflect on the benefits to be had from taking such a stance on support for children and schools. All the contributors are connected with work that has been done at PPUK and CSAT research centres at the universities of Copenhagen and Bath. Both centres enjoy strong reputations for their contributions to cultural historical theory. The authors pursue issues raised by a post-Vygotskian approach and which make important contributions to the development of the fields of policy and practice.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad 209 kr
 Letar efter nypriser..