Företagsekonomiska forskningsmetoder | 2:a upplagan
ISBN9789147098224
Upplaga2
FormatHäftad
FörfattareAlan Bryman, Emma Bell
Publiceringsår2013-05-03
FörlagLiber AB
Antal sidor757
SpråkSvenska

Häftad • 2013-05-03

Företagsekonomiska forskningsmetoder | 2:a upplagan

av Alan Bryman och Emma Bell

  • ISBN: 9789147098224
  • Upplaga: 2
  • Format: Häftad
  • Publiceringsår: 2013-05-03
  • Förlag: Liber AB
  • Antal sidor: 757
  • Språk: Svenska

Köp denna bok ny

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Ej tillgänglig

Eller begagnad från 5 säljare

Denna bok finns att köpa begagnad av dessa säljare. Välj en eller flera för att skicka ett meddelande till dem om att du vill köpa boken. Priser alltid inkl. frakt.

  • Michel R
    159 kr

    Bra skick

  • Emma K
    359 kr

    Bra skick

  • Pernilla L
    364 kr

    Bra skick

  • Gadzhi R
    409 kr

    Ny

  • Johan N
    459 kr

    Bra skick

Om Företagsekonomiska forskningsmetoder | 2:a upplagan

Boken Företagsekonomiska forskningsmetoder | 2:a upplagan släpptes år 2013 och är skriven av Alan Bryman och Emma Bell.

Den består av 757 sidor och är skriven på svenska. Boken är utgiven av förlaget Liber AB.

Köp Företagsekonomiska forskningsmetoder | 2:a upplagan begagnad från en av 5 studenter hos oss och spara pengar. Vi kunde inte hitta något pris på vad den kostar ny, men den kostar bara 159 kr begagnad.

Kurslitteratur som säljs på BegagnadKurslittretur.se är begagnad och därför kan vi inte garantera att eventuella digitala produkter eller inloggningar fortfarande är aktiva. När ni kontaktar en annonsör om att köpa en bok, fråga då om detta.

Samhällsvetenskapen rymmer många olika metodinriktningar, där uppdelningen mellan kvalitativ och kvantitativ forskning är grundläggande. Den distinktionen ligger till grund för en stor del av bokens teman och hur olika frågeställningar och tekniker beskrivs. Författarna beskriver och diskuterar de flesta metoder inom såväl kvantitativ som kvalitativ metod. De visar också att man kan kombinera kvantitativa och kvalitativa metoder. Boken är uppdelad i fyra delar: Del 1 Inledning ? strategi och design Del 2 Kvantitativ metod Del 3 Kvalitativ metod Del 4 Att kombinera kvantitativ och kvalitativ forskning, ta ställning till etiska frågor och hur man presenterar en undersökning. Boken har en praktisk inriktning med många konkreta exempel och passar, genom sin bredd, för såväl grundläggande som mer avancerade kurser i vetenskaplig metod. ?Detta är något så ovanligt som en användarvänlig metodbok. Med tydlig struktur och koncis begreppsanvändning gör författarna en genomgång av kvantitativa och kvalitativa samhällsvetenskapliga metoder. Presentationen av problem och frågor illustreras med fall hämtade från företagsekonomi vilket gör boken särskilt lämplig för studenter och forskare inom de företagsekonomiska ämnena.? Gudbjörg Erlingsdóttir, universitetslektor i företagsekonomi vid Ekonomihögskolan i Lund och kursansvarig för kandidatuppsatserna i företagsekonomi.

Så här köper du böcker

1) Skicka köpesförslag

Nu när du vet att du vill köpa denna bok begagnad, och den finns tillgänglig så trycker du på den gröna knappen under annonserna för att komma i kontakt med säljarna.

2) Acceptera & betala

Säljaren skickar en köpesförfrågan till dig som du enkelt accepterar. Säljaren får din adress för att skicka boken och du får instruktioner om hur du ska Swisha.

3) Mottag boken & sälj vidare

När du är färdig med din kurs så är nästa rimliga steg att du säljer boken till nästa års kull.

Det är helt gratis att sälja en bok på BegagnadKurslitteratur.se!

Begagnad från 159 kr